Monday, May 02, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Huh..kalau pelajar Universiti Malaysia bercuti..aku pun cuti gak..cuti seminggu..tapi itu bukan lah yang menjadi hal..bagaimana diri kita mengisi cuti tersebut adalah yang menjadi hal sebenar..sama ada penuh dengan benda berfaedah..atau penuh dengan benda tidak berfaedah..atau..faedah ada..tak dak faedah pun ada..bagi aku..aku berada di keadaan di tengah..

Isnin nie..aku ada urusan dengan pejabat biasiswa kat kuliah aku..then ada urusan dengan pejabat polis..bukan kes jenayah..tetapi kes urusan dokumen perjalanan..then urusan dengan library kuliah aku..pinjam buku itu ini..dapat satu buku jer..Tarikh Hadharah Islamiyah Kurun 4 Hijrah..

Cerita pasal Morocco..

Di Morocco..bebudak dan setengahnya orang yang dah besar akan menjadi hairan bila melihat orang asia terutamanya Malaysia dan Indonesia serta Thailand..Why Hairan ???

Dekat Morocco ni..CD atau DVD citer tentang lagenda kung fu ker apa terlalu banyak..kesan yang terlalu melekat..Terutamanya..Bruce Lee,Jackie Chan,Jet Li..dan lain lain...Apa Kaitannya ???

Orang Morocco..suka belajar tulisan atau bahasa orang Asia..sehingga aku kekadang menjadi guru ketika Lecturer sedang mengajar di depan..perkataan yang popular..Siapa Nama Awak..Apa Khabar..Ini bahasa Malaysia..begitu juga dengan bahasa Thailand..sama gak..Selain belajar apa yang mereka nak ???

Di Malaysia..bila ada orang kata anda macam orang cina..ada orang rasa itu best..tapi jarang orang melayu di kata cina bila di Malaysia..Di Morocco ???

Al Kisahnya..

Komuniti Asia di morocco..bila di lihat oleh orang morocco terutamanya bebudak..mereka akan memanggil kami Chinwa..bermakna..orang china..setiap kali jenjalan..kami akan di panggil sebagai jet li..bruce lee..dan sebagainya..

Ada jugak orang morocco yang menunjukkan aksi aksi kungfu di depan kami..sambil berteriak..wataaa..!!!..nice uhh..

First time..masuk kelas di Morocco..everybody tertoleh toleh ke tempat aku..Habis kelas..ada yang lalu keluar sambil cakap chinwa..!!!!..huh..

Konklusinya...itulah hakikat Morocco..akan panggil orang Asia orang chinwa..mula mula tak selesa..tapi sekarang nie..dah lali kut..

Kawan aku..bila di tanya..kau kenal bruce lee..dia spontan kata dekat bebudak..itu abang saya..hehe..

Sekian..

0 comments: