Thursday, September 07, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
Assalamualaikum

Kabus tebal pagi ni..bila summer dan kabus tebal di pagi hari..maka hari itu akan panas..berbahang..tanpa angin..40 lebih darjah pasti mencecah..hehe..akhir2 musim panas nih..hari semakin panas..bukan nya beransur hilang..tapi bertambah panas..selalu nya cuaca smakin hari bertambah sejuk..

Selama seminggu aku menguruskan biasiswa Unesco ku..minggu lepas aku ingin mengambil cek..tapi pihak pengurusan kata..nama ku takder lagi..kelam kabut..urus itu ini semula di Wakalah Ta3awun Dauli Al-Kharijiah..kelmarin dapat sms..me cek dah ada..!!..alhamdulillah..

Selama aku mengurus benda neh..terfikir jugak aku..lebih baik takder duit tempat sendiri (Malaysia) berbanding takder duit di tempat orang (Morocco)..nak kata sedih tuh tak juga..tapi terasa lah keperitan nya..Kekadang tuh..itu lah pembakar semangat untuk blajar kuat lagi..(hasil pertanyaan kat kawan aku)..:D

Lepas gi ambil cek dan duit..biasa memang aku ke kedai buku..tuk ambik satu dua buku..aku ngan kawan aku pergi ke Maktabah Darul Aman..selama sejam setengah berada kat dalam tuh..dari tengok hinggalah terbaca..

Last2..aku pilih buku yang aku rasa2 nak ambil bahagian tuh di master ku nanti..Falsafah..Madkhal Ila Falsafah Islamiah..pengarang dia..aku pun lupa..hehe..ingat nak ambik tuh jer..tup tap..nampak lagi buku best..berkaitan sangat nagn isu panas skang ni..IFC..aku pun ambik buku tu..tajuk dia..Ar Riddah Wal Hurriyah Ad Diniyyah..Murtad dan kebebasan beragama?..

Dapat lah dua buku tuh..lepas bayar..kawan aku ajak gi minum dulu..sambil minum adalah peluang bercerita..sesambil tuh buka buku baru..

2 comments:

blackpurple @ jowopinter said...

Tahniah... Sekurang2nya anda membeli buku...bermakna membeli ilmu.... :)

zino said...

berbelanja dengan berhemah.. beli buku ok jangan beli benda lain hehe..