Thursday, November 09, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
Assalamualaikum

Awal skali ialah..tiada gambar tuk edisi kali ni..malas nak letak..sebab dah ku letak satu dekat fotopages ku..nak aktif semula ngan fotopages..hehe..Insya Allah edisi akan datang ku letak gambar lagik..

Ku tengah kepenatan sebenar nya nih..sebab baru balik dari Rabat..selama 3 hari 2 malam..asalnya ku nak jemput kawan ku dekat airport..tapi bila ku sapai dekat Rabat..ku telefon kawan ku yang kat Malaysia ni..katanya..delay ke 12 november..aduss..serabut gak jadi nya ku masa tuh..tapi benda dah jadi kan..sabar jer lah..

Jadi nyer lepas ku rehat cukup kat Rabat..ku balik semula ke Tetouan..esok2 nak kabar kat kawan aku tuh..yang aku tak dapat jemput dia..sebab ku dah habis duit..hihihi..nak buat guane..zero skang neh..inflasi gegilers..

Hermmm..selama aku di rabat nih..aku banyak memerhati dan menilai sebenarnya..aku pun tak tau kenapa..aku lebih berfikir..apa yang aku simpulkan..

* Badan sehat + fikiran positif = bila ini berlaku bagi aku..ianya memang best..tapi kadang2 bila terlebih positif..manusia boleh lupa siapa diri..lupa kepada Tuhan..

* Badan sehat + fikiran negatif = yang ni pula..sungguh tak best..hidup penuh dengan memikirkan benda yang tak sepatutnya..badan yang sehat jadi tak sehat sebab badan di kawal oleh keadaan fikiran..

* Dua dunia = bila kita di pihak A..kita akan nampak bermacam macam gambaran dan keadaan di pihak B..dan begitu jugak bila kita berada di pihak B..kita akan nampak macam macam tentang pihak A..Tapi bila kita berada di tengah..??

* Keseimbangan = sangat perlu dalam hidup..bagi aku...ini paling utama..keseimbangan dalam semua aspek..

2 comments:

Kaklong Syikin said...

salam,
selamat memulakan pengajian dik. akak ni baru aje settle buat hard cover tesis akak.harapnya minggu depan settle semua. renyah sungguh rasanya.
akak ni ketinggalan, awak buat MA or phd ni?

luas rupanya pengertian buta huruf ni.

cantik nampaknya stesen ketapi tu..kaler merah ya dinding dalamnya? ke sbb pancaran lampu?

Anonymous said...

Dah lah Cip, tok sah dok mengeluh panjanglah, harap tidak buta ketika memerhati, tidak sesat ketika menilai, tidak salah dalam berfikir!

Jadi dalam dunia ada dua ni, ada dua dunia sahajalah? Bagaimana dengan dunia C,D,E dan seterusnya! Cuba jelaskan kepada aku? aku ingin memahami, s'il vous plait?

p/s: tolong tulis huruf besar bagi kata nama khas seperti Rabat, dan lain-lain.Memartabatkan bahasa melayu!

Rahim sabri
Rabat