Monday, August 16, 2004 | By: cipthowiryawanchannel

Ayyam Thaqafiah



Assalamualaikum,
Hari ni hari pertama hari ayyam thaqafi...jadi betul betul otak aku tersentak dek ilmu yang datang secara mengejut ke benak otak aku. Tapi alhamdulillah aku dapat menguli ilmu tersebut kembali sebati denganthap pemikiran aku ketika itu...Tahniah buat diri sendiri...
Jadi tadi ada ceramah khas iaitu motivasi dari uncle aziz..seorang mortivator yang di segani oleh kami..ada baik nya juga buat motivasi di awal majlis ni kan..jadi kita kalau dah bermotivasi..secara automayiknya kita bersemangat....patut buat begini kalau ada nak buat majlis majlis biro tatanegara...
Selepas uncle aziz ada ceramah keduia dari ustaz saad...ceramah arab..aku yang baru di morocco ni masih mencarei erti sebenar apoa yang dia cakap..walaupun aku ada faham sket...tapi adalah baik sikit dari tak dak kan...aku akn mencuba improve dan improve diri aku....Semoga Allah membantu aku dalam misi ku kali nie.....
Esok ada program sambungan...so aku berharap ada pêrkara baru aku dapat..aku memfokuskan esok kepada cermah metodologi membuat bahas(tesis)..ini adalah aspek penting bagi kami di universiti di maghribi..kerana mereka menilai kita dari penulisan kita...apapun hal ini baik..sebab akan melatih kita mudah dalam membuat buku ...
Tu jelah..kepada semua kengkawan..semoga kita sihat walafiat...

Ais Putih Department

0 comments: