Tuesday, August 24, 2004 | By: cipthowiryawanchannel

Olimpik dan diriku...

Asslamualaikum....
Olimpik sudah berlalu dengan jayanya....dan malaysia masih juga begitu..harapan yang kita harapkan dengan mudah di hancurkan oleh lawan yang lain...tetapi itulah negaraku...Malaysia. Apapun aku tetap mendoakan malaysia terus berjaya di Asia amnya..
Kehidupan ku di Qenitra selama beberapa bulan ini,kadang kadang mendapat keuntungan dan kadang kadang dapat kerugian juga. Sebabnya ::.
Keuntungan :.
  • Dapat merapatkan ukhuwah dengan pêlajar lain.
  • Dapat baca buku(Ada library persatuan).
  • Dapat belajar protokol persatuan.
  • Dan lain lagi.

Kerugian :.

  • Tak dapat nikmati cuit ngan berdikari.
  • Tak dapat ulangkaji pelajaran secara serius.
  • Tak dapat masak.
  • Dan tak lain lagi.

hehe

Semalam aku di jemput oleh datin duta besar malaysia ke maghribi untuk luch bersama dia..aku dengan 6 kawan yang lain bertolak dari rumah malaysia di rabat untuk ke rumah kedutaan pada jam 10.30 dan sampai di rumah kedutaan pada jam 11.15 pagi.

Kedatangan kami ke sana di jemput dengan baik oleh Mohammd pekerja di rumah kedutaan,dan di di rai oleh datin dan datuk di depan pintu rumah.hehe. Sebelum menghadap santapan,kami beramah mesra sambil di hidang karipap dan tea... gitu,cerita semua hal,samada berita malaysia dan morocco atau pun cerita pelajar sekali...secara konklusinya..datin memang freindship..tak tahu lagi...??

Pada jam 1.00 petang barulah kami menghadap santapan tengah hari. Dengan hidangan ikan bakar,terung masak kari,sambal ikan bilis,sayur campur,dan apa lagi..tak ingat...apapun nice semua nya sedap belaka..teriùma kasih buat pihak keluarga kedutaan.

Seleps jam dua petang,barulah kami selesai menyantap,dan kami mendirikan sembahyang zuhur di rumah kedutaan,selepas selesai sembahyang kami menyambung semula cerita bersama keluarga duta sambil melayan cerita melayu....di masa yang sama kami terpaksa melayan gelagat anak datin yang bernama hisyam..nice clever boys...

dan pada jam 5 petang kami kembali ke kenitra...hehhe...

Program yang akan menyusul :.

  1. majlis hari keluarga dengan kedutaan
  2. majlis hari kemerdekaan malaysia ke 47
  3. majlis ramah mesra dengan RTM
  4. majlis jamuan makan malam bersama kementerian pelancongan malaysia
  5. aku nak balik tetouan....RIindu.....

nice..

bye

0 comments: