Sunday, June 12, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

huh..tetiba phone aku bunyi..mak aku hantar sms..nak citer itu ini..lagipun lama dah tak hubungi keluarga aku..long long time ago..hehhe..makin besar nie kan..kalau kita tak sibukkan diri pun..ianya pasti sibuk..ada saja kerja nak buat..tak cam kecik kecik dulu..tengok mak bapa kerja kemas rumah..kita syok pi tengok kartun tom n jerry..hehe..

musim panas dah mula..semalam aku ke rumah Mohammad..student Moroccans yang berniaga menjual zaitun..special dia nie..kekadang bila dia nak gi kelas dia gi..bila tak nak..dia tak nak..dan bila dia tak pergi..dia akan berniaga di kedai keluarga dia..kedai buah zaitun..

mana komitmen belajar..??..itulah hakikat di morocco..mereka tak percaya bila belajar dan berjaya akan menjamin hidup mereka..maksudnya..kerja..tak dak jaminan kerja..susah kan..

hari nie..pelajar Thailand..sama tahun ngan aku juga kan balik thailand..why..berhenti belajar..ini lagi satu kejutan..hehe..semoga kau berjaya kat Thailand nanti..aku ada masa aku hantar ko petang nie..

habis citer tentang kehidupan aku kat Morocco..mari kita citer lain plak kay..

aku dapt email bebaru nie..tentang murtad..aku baca di laman web itu..juga tentang murtad..sekali baca tentang malaysia..juga tentang murtad..banyak sungguh citer tentang murtad sekarang ni yer..

tanda dekat kiamat..tetapi kan..aku hairan sebenarnya..memang kita patut ambil tahu..ambil berat tentang kes ini..kerana tipu helah nya sungguh bahaya walaupun tak dapat menandingi tipu helah Allah..

Firman Allah

"Orang-orang kafir itu membuat tipu daya, dan Allah membalas tipu daya mereka itu. Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya."

Sadaqallahul Azim

Dan yang menjadi perhatian aku..di sebalik kelancaran..kederasan kes kes murtad nie..aku jarang mendapat berita tentang..orang masuk Islam..sedangkan hakikat nya orang yang non muslim banyak yang memeluk agama islam..?hakikat ini memang di akui oleh ramai pengkaji tentang agama..social..dan sebagainya..

adakah aku betul..atau pun aku salah..mungkin aku jarang membaca..maybe..

tetapi kan sungguh indah kalau berita gembira di itu di sebarkan lebih berbanding berita sedih..

cukup lah kut..

haa..aku ada baca tentang critical thinking..ada sesiaa boleh ulas tentang nie..ayat dia lebih kurang..

"if you not success,skydiving is not for you"..

dah dua hari aku mikir..

sekian dulu..

0 comments: