Saturday, June 18, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Huh..lama sungguh aku tak online nieh.."..mama tengah kerja..adik adik mu semua sehat..bapa pun sehat..jaga diri sana.."..last sms yang aku dapat pagi tadi dari mak aku..huhu..nanti cip balas pulak..nak reload lu..hehe..

Aku bukan seorang yang selalu ambik tahu tarikh..aku selalu lupa hari nie baper haribulan..hehe..jarang nak ambik tahu berapa haribulan hari nie..bulan berapa hari nie..sebab aku terbiasa kat sini..bila talk talk sket ngan arab nak tany abila ada itu ini..persoalan aku cuma..hari ape..minggu ape..maka pak arab pun kata..hari isnin..dua minggu dari sekarang..hehe..

Persoalannya bukannya yang itu..tapi masa kita terus berjalan..jika kita tidak memotongnya..maka dia akan memotong kita..bulan ini saja aku sudah berapa kali tersalah bulan..masih menjangka bulan 5 begitu..di sebalik bulan bulan yang berlalu pergi..apa yang aku dapat..apa yang kita semua dapat..adakah kata kata.."hari ini lebih baik dari kelmarin"..mengiringi visi..memimpin misi yang kita harapkan..hanya diri kita sahaja mampu menjawabnya..

Kadang kadang ujian dari Nya menyebabkan istilah.."hari ini lebih baik dari kelmarin.."menggangu kondisi atau moral diri kita..tapi sungguh indah kalau kita berpegang pada kalam Allah yang berbunyi.."..Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga dan bertakwalah kepada Allah, supaya kamu beruntung.."..

Dan rugilah kita kalau kita bila ujian Nya datang..kita bersikap seperti apa yang termaktub dalam kalam Allah yang berbunyi.."Dan apabila Kami berikan kesenangan kepada manusia niscaya berpalinglah dia; dan membelakang dengan sikap yang sombong; dan apabila dia ditimpa kesusahan niscaya dia berputus asa.."..atau.."Manusia tidak jemu memohon kebaikan, dan jika mereka ditimpa malapetaka dia menjadi putus asa lagi putus harapan.."..

Aku teringat seorang penceramah di labuan dahulu menyampaikan cermah tentang masa.."..Bila kita buang masa..yang hadapan pasti hancur..yang past pasti berkecai..yang di kanan melambai pergi..yang di kiri melangkah sayu..semuanya silap diri yang mengikut citarasa hati.."..

The end..

P/s ; Jarang edit blog skang nie..mungkin aku malas..dan aku ada tonik untuk kembali rajin..dan tonik nie aku bagi kepada semua yang tersinggah di laman ini..agar kita terus memberikan fikrah,pengalaman dan sebagainya

"..kadang kadangkan.. tak payah nak piki nak update ape..just piki satu perkara kecik or just cakap pasal ape yg di buat past week ke...simple things tu la kadang paling best..selalunye..bile dah start sket..mencurah curah idea nye.."

di ubah suai sket..tapi itulah nasihat..so bersenang senanglah..kerna benda kecik itu yangkan kita rindukan..di hari nanti..sebuah kisah klasik untuk masa depan..hehe..

0 comments: