Friday, September 22, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
ais putih images

"semua tu aku buat untuk anak aku",lepas jumaat tadi..aku capai remote tv..tengok lah tv hindi..tertengok..kesah tentang ayah yang tegas ngan menantu dia..marah..herdik..sebab nya dia nak menantu dia ni..bekerja sikit tuk sara anak dia..(jangan kawin kalau tak yakin dapat sara anak orang)..alhamdulillah lah akhirnya sedar gak menantu dia ni..dalam masa yang sama..dendam juga berputik..hingga akhirnya..ayah dia tuh cakap apa yang sebenarnya..sebelum dia meninggal..sejurus lepas namakan cucu dia..(tak nangis)...

Ramadhan dah dekat..morocco berjalan seperti biasa..tiada tapak bazaar ramadhan seperti di malaysia..tapi setiap rumah sudah mula membuat shubakia (kuih manisan) untuk juadah berbuka puasa..(berbukalah dengan makanan yang manis)..nanti kalau aku ada masa aku upload gambar dia kat sini..

Aku pun dah start berkira2..nak masak apa nanti..lelaki tak banyak karenah kut..tapi kena juga mempelbagaikan masakan..hehe..lagipun waktu buka puasa awal..jam 6.15 gitu ku memula nih..nanti dah minggu kedua ketiga..jam 5 dekat2 jam 6 pun ada kut..hehe..

anyway..satu slot kehidupan menjelang tiba.."the return of the ramadhan"..jadikan ianya tetau yang paling berharga..kerana bila kita menghargai ramadhan..ramadhan akan menghargai kita dengan full of kebaikan..selamat berpuasa..

1 comments:

Kaklong Syikin said...

salam,

selamat berpuasa di perantauan.