Monday, December 24, 2007 | By: cipthowiryawanchannel


Assalamualaikum W.B.T

Selamat menyambut hari Xmas kepada semua rakyat Malaysia yang meraikan perayaan ini..apa yang pasti esok cuti..hehe..maka bergembiralah..kerana gembira bukan nya perasaan yang selalu hadir dalam diri kita..ambil lah peluang jika ada..hehe..

Dua tiga hari ini aku di hadapkan dengan masalah yang berlaku beribu batu dari Malaysia ini..ianya cukup membuat kan aku bingung..geram..dan bermacam macam lagi..kadang kadang ianya bagai cerita tv yang mana aku antara pelakon pembantu di samping kegagahan hero dan heroin nya..



Tapi aku tidak ingin masuk campur secara lebih dalam hal ini..mereka berdua sudah cukup besar untuk memikirkan apa yang terbaik untuk diri mereka pada masa hadapan..aku hanya sebagai penasihat dalam hal ini..segalanya terletak di tangan mereka berdua..dan aku jugak yakin..samada kata putus nya negatif atau positif..ianya bakal membawa kebaikan untuk mereka berdua..itu hanya harapan ku..



Tinggal kan yang itu..sehari ker atau dua hari lepas..aku mendaftar dengan sekolah memandu labuan..hehe..aku masuk ke era memandu kereta..keke..mahal jugak kalau nak di ikutkan..1385.00 hengget mesia..payah jugak nak cari tuh..tapi tak pelah..skali sumur hidup kan..hehe..



Hari tuh aku dapat cek dari Pusat Zakat Sabah, bayaran balik kos penerbangan selama ku belajar nih kan..hehe..dapatlah dalam RM 3,129.99 cekkk..(bukan tunai)..cek Bank Islam..tapi ku tak de Bank Islam..ku pakai CIMB jer..jadi bawa lah cek tuh ker CIMB..urus itu ini..kate nyer makan masa 8 hari baru masuk kat akaun..aku ok saje lah..



Hinggalah tadi..ada orang CIMB call..bertanyakan pasal cek tempoh hari..menuntut aku untuk datang ke CIMB tuk buat urusan..rupanya hari tuh orang dekat kaunter tuh lupe nak suruh aku tandatangan belakang cek tuh..hehe..kakak tuh kate dia orang baru..jadi tak baper nak cekap lagik..no problem kate ku..berlalu dengan senyuman..wink wink..



Dan hari ini..aku berpuasa..membayar nazar habis belajar hari tuh..hehe..ada orang menemani ku berpuasa jugak..tapi dia berpuasa ganti..hikss..u r the best..tak lah ku sorang sorang berpuasa..mari buka puasa dengan mee bandung!!

2 comments:

KAMATO said...

Kalau kat semenanjung ni rm800 dah cukup untuk belajar memandu

Anonymous said...

alala, lama x apdet blog bro?

anak bujang me baru dpt lesen P motor n tengah belajar lesen L kete la pulak..