Sunday, February 06, 2011 | By: cipthowiryawanchannel

Dr Ikan

Photobucket

Assalamualaikum w.b.t

Salam hari minggu kepada semua pembaca yang singgah ke blog saya hari ini..Sepatutnya saya balik ke Tenom, Sabah hari ini untuk bertugas pada isnin ini..Namun terpaksa menagguhkan hasrat tersebut kerana ada appointment dengan doktor pada hari selasa nanti..Untuk langkah berjimat..aku tepaksa ambil cuti lah pada hari isnin..huhu..

Hari ini inginku bercerita pengalaman ku berjumpa dengan ratusan doktor-doktor ikan ini ketika ku berbulan madu di Kuala Lumpur tempoh hari..Pertama kali membuat rawatan dengan doktor-doktor ikan ini..mula-mula memang geli lah dibuatnya..masuk saja kaki dalam air terus diserbu oleh mereka-mereka ini..tapi dah lama sket rasa macam best pulak..memang rakus-rakus ikan ini mengubati kaki-kaki ku..hehehe

Photobucket

Isteriku pula waktu nih..sambil masukkan kaki sambil geram nak tangkap ikan..habis ikan tuh ditangkapnya sekor-sekor sambil menyiasat spesis ikan apalah yang terpilih menjadi doktor-doktor kaki ini..hehe..bagi yang belum pernah merasa tuh..bagus sangat pergi berobat dengan doktor-doktor yang kecil ini..tapi awas..amaran gangguan geli geleman akan wujud untuk tempoh lima minit pertama..hehehe..

Klinik yang aku pergi ini terletak dekat pasar seni..kat area dalam-dalam nun..aku nak terangkan pun susah..tapi memang adalah kat pasar seni yang banyak lukisan tuh..boleh lah pegi bawa famili sambil makan-makan dekat foodcourt dia..hehehe..promosi pasar seni jer aku nih..bukan apa..kat situ ada nasi ayam penyek nuh..

Photobucket

Gambar diatas tuh..sebaik sahaja lepas membuat rawatan..hikss..lain kali ada masa nak buat kolam gitu dekat rumah..baru lah boleh buat rawatan hari-hari..keke..tapi ikan dia tuh nak dapat kat mana aku pun tak tahu..hehehe..

Sudah petang di labuan skrang..hujan saja sepanjang hari..lain kali apdate lagi..

1 comments:

K@sih said...

bestnya...
kasih x penah gi fish spa..
tapi kasih penah gi kat Kg.Luanti somewhere in Sabah utk main ngan ikan kelah.. sgt2 best! =)
mayb experience nya sama ngan gi fish spa kot.. hihih...;P

apapun, harap2 tak terlewat nak wish Selamat Pengantin Baru..
Moga berbahagia dan kekal hingga ke syurga.. Aminnn.. =)