Monday, July 04, 2005 | By: cipthowiryawanchannel
huh..seminggu berlalu..aku berada di bulan julai tika ini..aku cek archieve aku..dah setahun blog nie rupenyer..hehe..alhamdulillah..keputusan exam aku belum keluar lagi..so pastinya aku tertunggu tunggu..aku tanya ke dept tadi..katanya esok..so harap harap semuanya berjalan lancar..

hati manusia..khususnya Islam..pastinya terlalu banyak ujian yang melanda hidup..di malaysia mungkin ujian dari kemewahan dunia..itupun kita boleh kata ianya adalah satu benda yang susah untuk di tepis..apatah lagi yang mengalami ujian seperti perang dan siksaan khususnya di palestin dan iraq dan lain lain lagi..tentunya lagi perit ujiannya..

tapi itulah manusia..mudah sangat lupa..kekadang ubatnya berada di tepi kita..kekadang ubatnya berada di hati kita..tetapi kita tidak gunakannya..hanya kerana kita hilang punca..dengan kemewahan atau dengan masalah..bukan kah itu terlalu malang..

Rasulullah dan sahabat tidak pernah melupakan Al-Quran..bila susah..bila senang..itulah buku cerita yang paling baik..membentangkan muka ke lembaran lembaran mulia..memfokuskan mata dari baris ke baris..menyebut lidah dari huruf ke huruf..

mata yang tertutup pastinya terbuka..jiwa yang bergelora..tenangnya pasti..Kalam terindah dari langit..Kalam paling terang dalam kegelapan..Kalam paling suci dalam kotor debu hidup..Kalam Agung nan satu..Kalam dari Yang Maha Esa..

Al-Quran Al-Karim

0 comments: