Thursday, July 14, 2005 | By: cipthowiryawanchannel


huh..kelmarin..aku pi beli hamburger di kedai sandwich yang selalu aku pergi..masa aku tengah duduk tunggu hamburger aku sampai..aku nampak sorang budak lelaki arab..mula aku tak layan lagi..tapi last last aku perasan yang die tengok tengok aku..hhehh..aku mendekatkan diri ku padanya..maka berlaku sesi soal jawab..

aku: ..apa kabar..??..sapa nama..??
dia: ..awak orang cina kan..??
aku: ..(terkejut)..bukan..orang malaysia..??
dia: ..terkebil kebil..jepun ka..??
aku: ..(mula nak nyakat)..ya saya orang cina..awak nak tau..abang saya..jackie chan..
dia: ..ya kah !!!
aku: ..iya..lepastu..adik saya..bruce lee..
dia: ..aiks..bruce lee sudah lama mati..patut awak sudah tua..
aku: ..(bijak juga budak nie)..

manusia kekadang..dia terlupa..ada orang yang lebih tahu..lebih peka..kekadang benda yang dia sudah tahu..boleh lupa..hanya kerana pandangan yang tidak sepatutnya pada seseorang..aku dapat pengajaran dari bual kosong ngan budak nie..

0 comments: