Friday, October 13, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
Photobucket - Video and Image Hosting

Rumah baru..orang malaysia sibuk jenguk2 perabot baru..aku pun sibuk ubah template blog ni..dua tiga hari juga nak siapkan..sebab buat sekejap2..malas gak nak duduk depan komputer neh ngadap script2 tu saja..nak juga surf benda lain..hee

Sebelum berceritera lebih panjang..nak ucapkan selamat datang ke student baru 2006/2007 yang berjaya melanjutkan pelajaran dekat bumi andalus ini..[Ahlan Wa Sahlan Ila Biladikum At-Thani Al-Maghrib]

Nak di jadikan ceritera..kelmarin aku keboringan..jam 10 pagi gitu..Martil tempat aku neh..sunyi lagi..cam tada orang saja..jadinya aku buka lah net2 yang ada sediakan flash game tuh..saja nak bergumbira..kan..hehe..

Lepas tu aku nampak game yang lawan2 neh..tajuk [pencak silat]..aku pun ter[takjub] lah jugak..kalau orang malaysia yang buat benda neh..aku tumpang berbanga..kalau bukan orang malaysia buat benda neh..muhasabah lah diri..

Bilamana aku ngah syok fokus neh..aku terdetik ngan nama-nama karektor game neh..dan aku dapat buat soalan..[Bagaimana rupa sebenar nama orang melayu]..kalau orang putih tuh kita tau lah..[George-Smith-Beckham]..dan sebagainya..Tapi orang melayu..?..sebab aku baru terperasan..nama seperti..[Abdul-Sabri-Nurul-Sa'adah]..dan nama2 lain yang majoriti di miliki orang melayu malaysia ketika ini..adalah berasal dari nama2 orang Arab..[aku rasalah..Have Your say?]

Kemudian..aku ambil sket dari game neh dan muvie melayu klasik..contohnya..[Kirana-Arjuna-Teja-Patih-Tuah-Lekiu-Kasturi]..ini lah sebahagian yang ku rasa nama nama asal orang tanah melayu..tapi sudah tidak ramai yang masih menggunakan jenis nama nama begini..hehe..mungkin anak2 ku nanti..hikss..

Dah nak 20 dah puasa kita..Raya pun dah dekat..tapi 10 Malam terakhir jangan di biarkan berlalu begitu sahaja..Musim puasa gini soklan wajib kalau chat [Sahur apa/Buka puasa apa]..Maka aku neh..sahur jer yang dah lepas..bersahur dengan telur masak merah dan acar sesayur tuh..buka puasa tak lepas lagi..baru jam 11.30 pagii..

7 comments:

zino said...

selamat meneruskan ibadat puasa di rantau org.. ucapan yg sama je.. hehe

Anonymous said...

errrkkk...dua tiga hari siapkan?penat duk depan komputer?ngadap script²?aduiiii!!betul kah apa yang daku baca ni?hahaha..bagus bro..good job..nice layout.i like this smell of coffee.. -peace-

blackpurple @ jowopinter said...

Selamat melengkapkan solat tarawikh....!


Kat sana tak ada acara me'ragging' student baru ke..? hehe

Kaklong Syikin said...

salamm,

blog raya rupanya..nampak asap coffee tu ebrkepul2 naik, sib baik tak de keluo bau sekali, kalau tak, mau kempis puasa jadinya..

buat biskut raya tak ?

kat sana tak de buat iftar jama'ie student malaysia ke?

cipthowiryawanchannel said...

wsalam..

hehe..tak nak ketinggalan juga..tu pasal kalau bau pun kluar..hehe..terganggu gugat tuh puasa..hehe..

biskut raya tak buat..insya Allah akhawat2 malaysia buat..kami makan sajaa..

ade buat..tapi kami tak dapat datang..sebab tempat ku jauh..nunggu majllis rayo sajooo..

arianna adrizal said...

salam.
membalas kunjungan.
jauhnya.. ingat di malaya.

selamat berpuasa :)

arianna adrizal said...

oh, ya! sy link ok.