Sunday, May 13, 2007 | By: cipthowiryawanchannel

Back to the past..hee

Assalamualaikum W.B.T

Aku tak tahu lah ape perasaan ku sekarang nih..macam berada di zaman 1957..seseorang yang duduk di be/veranda rumah melayu..sambil berkain sarong dan berbaju singlet apek..dengan segelas kopi bancuhan seorang isteri dan surat khabar berita harian cetakan 1957..membaca berita bertemankan lagu keroncong dari radio...

{Pause}

Hari nih hari ahad paling best bagi ku..haha..bangun awal pagi gitu..basuh pakaian yang tak berbasuh lagi..dan masak cekodok..sebab ku kelaparan..walaupun ku kemalasan..tapi ku masak lah jugak tuk 250 gram tepung gitukan..untuk seorang lagipun..hee..

Kemudian..bermain main dengan internet..berchat chat dengan yang menegurku..haha..ada yang tanya daku [hampeh lah ko ni..nak aku jugak tegur kau,kalau tak tegur tak lah bertegur]..haha..aku pun tak tahulah..jawapan standard ku slalunya..aku takut menganggu korang saje..tuh pasal ku diam..melainkan ade hal hal yag tak boleh dibiar..baru lah ku tegur..hehe..

Lupakan pasal tuh..Hari nih F1 dekat Catalunya,Spain..seperti biasa aku akan duduk depan tb..Ya..team yang ku minat menang jugak akhirnya..Tahniah pade Filipe Massa dan Ferrari..yeho..tapi kesian tuk Kimi Raikkonen..Kereta ada masalah elektronik..menyebabkan die nyer terkeluar dari perlumbaan..Tapi tak pe..seperti yang Kimi kate [I have lost precious points but there are still thirteen races to recover]..

Dan selepas F1 tuh..direct ku buka Tv Prancis..hehe..sebab Man Utd hari nih selamat di berikan trophy yang di tunggu tunggu..haha..Tahniah jugaek pada MU..dapat jugak trophy tuh semula..Glory Glory..

Tuh lah antara yang membuatkan hidupku gembira tuk hari ni..itulah nikmat Allah..memberikan rasa gembira pada hamba nya..hee..

Esok aku nak bayar bil api dan air..Oprah kata..kalau nak kaya..bayar bil awal awal..jangan tangguh..sebab bil..antara penyusah hidup dalam senyap..kalau kita lalai..

{Play}

mega mendung di angkasa
hembusan bayu dingin terasa
gerimis berderai di merata
bagai mutiara

rahmat dibawa bersama
limpahannya meresap di jiwa
adakala bahagia terasa
meskipun duka nestapa

tika hujan turun
sayup mendayu lagu keroncong
merdu irama dialun
bersenandung

hujan membasahi bumi
melahirkan keluhuran budi
mengeratkan perpaduan suci
kasih sayang abadi

Selesai membaca surat khabar..terus memandang bunga bunga di halaman rumah..Kopi yang tidak lagi berasap..di hirup dengan tenang..lepas brapa tika..bangun dan masuk kedalam rumah..berkahirnya satu lagi episod petang..dan lagu keroncong itu..terus beralun..

itulah perasaan ku..

{End}

* Lagu keroncong hujan (ost mukhsin) rawkkk!!!

1 comments:

Kaklong Syikin said...

salam,

hmm..bila nak ada org rumah rasmi ni? boleh betul2 buatkan kopi o secawan