Friday, October 21, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Image hosted by Photobucket.com

Huh..Sebenarnya menerima panggilan dari Presiden Persatuan Mahasiswa Malaysia Di Morocco..ada majlis berbuka puasa dan kemungkinan perpisahan dengan Duta Besar Malaysia..Datuk Haji Noor Mohd Atan..yang akan bertukar ke Peru..selepas Aidil Fitri ini..

Tapi kesibukan dan masa yang kurang sesuai menyebabkan aku menolak jemputan ini dengan berat hati..berfikir juga di buatnya..bukan apa..kalau tak sebab datuk tu..tak belajar aku kat Morocco nie..hehhehe..Thanks..!!!

Semalam Sms adik aku..dia kabar yang Isteri Pm dah meninggal..terkejut juga aku..Tapi itulah..Urusan Tuhan..Semoga roh di cucuri rahmat..Dan Takziah kepada PM Malaysia kerabatnya..

Bercakap lagi tentang Ramadhan Di Morocco..

Berbuka puasa di Malaysia..tentunya di hidangkan dengan pelbagai juadah..termasuk..nasi..mee..kuih..dan sebagainya..kalau boleh dalam masa sebulan berpuasa..dalam sebulan tu lah..berlainan juadahnya..kecualilah kekurma..heheh

Di Morocco..Semasa aku ke bandar yang sunyi..hehhe(lihat edisi lepas)..aku terjumpa sebuah kedai makan di hujung hujung hujung bandar...hehhe..dan aku merancang nak order ayam..tetiba waiter datang..tak payah order..dia bawa..kurma..bubur harira..telur rebus..shebakiah..dan jus oren..itu jer hidangan dia berbuka puasa..teda makanan lain..huhuh..

tak macam malaysia...isk..isk..

0 comments: