Saturday, February 05, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Masyarakat Islam dan bukan Islam yang mencintakan keamanan pastinya mengerti dan mengetahui dalam perjuangan ada pengorbanan,ada tangisan,ada suka dan duka.Sebuah perjuangan ertinya keberanian,ertinya ketabahan,ertinya derita yang mengejar cita cita.Ianya menjadi menjadi pejuang lambang kekuatan,lambang kesungguhan,lambang hati hati atau mati.

Mengapa perlu mengalir darah merah di tanah kuning untuk mencari keamanan,mengapa perlu rasa takut bila sayembara malam berlabuh?mengapa...

Dan yang tak mengetahui,sayang sungguh kalian belum mengetahui,tidak kah kau kerah minda mu bagai kau mengerah askar askar mu bertandang tanpa rela,semata mata untuk memikirkan keamanan.

Sesungguhnya dalam kemanusiaan ada keindahan,ada rindu yang syahdu.Sebuah kemanusiaan membawa erti perdamaian,membawa erti kerukunan,membawa erti hidup sentosa dan bahagia.

Menjadi manusia lambang keinsanan,lambang keinsafan,lambang kasih dan sayang.Bukan di perdajalkan manusia yang lemah,yang miskin,yang kurang berkemampuan.

Kami ingin kalian tahu,perjuangan mereka mengejar syurga,mengejar cinta sejati.Itulah kemanusiaan dalam islam yang terjalin dengan salam.

0 comments: