Wednesday, April 27, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Huh..kertas..buku..note..pen..pensil..coffee..tea..inilah yang mendampingi ku untuk exam 26 april..dengan purata tidur kira kira 3 hingga lima jam sehari..huh..betul betul memenatkan..2 subjek telah selesai..dan akan bersambung lagi selepas cuti minggu depan..

Senarai Subjek Aku Sem Ini..

- Tarikh Adyan
- Terjemah Nusus Islami
- Fikr Islami Mu'asir
- Manhaj Al-Bahs
- English
- Hadharah Islami
- Fiqh Ibadah
- Ahwal Syakhsiah
- Siasah Syari'ah
- Tarikh Tasyri Islami
- Usul Fiqh

Senarai Tajuk Assignment Aku..

- Hukm Al-Wad'ei Fi Ahkam Syariah (Usul Fiqh)
- Talkhis Al-Khasa'is Tasawwur Islami (Fikr Islami Muasir)
- Nizam Siasah (Hadharah Islami)
- Nizam Idariah (Hadahrah Islami)
- Nizam Askariah (Hadahrah ISlami)


Sistem Exam di Morocco..

- Exam akhir bermula..
- Pelajar akan mengambil exam seperti biasa..
- Exam akhir tamat..
- Seminggu atau dua..keputusan akan di umumkan..
- Seminggu selepas result di umumkan..tarikh exam kedua dikeluarkan.
- Pelajar yang lulus tidak perlu ambil exam kedua..
- Pelajar yang tidak lulus perlu mengambil exam kedua..untuk lulus..
- Sebulan selepas itu..Keputusan penuh di keluarkan..

Huh..aku berjumpa dengan seorang lecturer dari America nama dia Russel..cakap itu ini..dia telah menjemput kami student Malaysia ke Biblioteca Espana esok jam 7 malam untuk menghadiri majlis tengok wayang..(betul ker istilah nyer tuh)

Tapi aku tak pasti lagi nak pergi ker tak..Kawan aku dah sibuk tanya "ko pergi ke tak"..hehe..aku jawab"aku di tgh"..best best..

Apapun aku kena straight ke Exam luk..Kalau aku senang aku akan datang..dan kalau tak senang..aku tak datang..tapi tak baik menolak jemputan orang..ermmm...

Musim panas dah dekat..Fikiran aku sudah mula suka melayang untuk melakar rancangan di musim panas ini..antaranya..

- Nak Jalan Round Round Morocco..Kos Murah..
- Nak Jalan Jalan Ke Spain..300 Euro Cukup Kot..1500 Ringgit Mesia!!
- Nak buat hobi aku masa kat sekolah menengah..Nak cat baju..
- Nak ambik kelas bahasa..German?..France?..Spain?..English?..
- Nak balik mesia..oooo tidak..!!!Lain kali lah..
- Nak duduk umah jer..

Huh..Sekian..

0 comments: