Sunday, April 10, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Huh..lama sungguh tak beredit edit blog ku ini..hari hari ku di isi dengan tanggungjawab yang lebih perlu di selelsaikan..menyebabkan aku tidak mempunyai masa untuk menambah isi blog ku ini..dan walaupun rasa bersalah gak..apabila tidak membuat sesuatu yang baru untuk blog ku ini..

Memacam berlaku di dunia sekarang nie kan..Pope John Paul 2 meniggal dunia setelah mengetuai katholik selama 26 tahun..Indonesia d gegarkan sekali lagi oleh gempa bumi selepas di Nias berpindah pulak ke Padang..Di palestin,sibuk dengan keinginan puak Yahudi ingin merampas Aqsa..Di England pulak..hangat dengan berita Royal Wedding nya..Peminat Golf pasti gembira bila meliat Tiger Woods mendahului Siri Masters dengan -12..Dan macam macam lagi..

Semuanya Aturan Nya..Engkaulah yang mengetahui dari apa yang kami tidak ketahui..

Aku baru sahaja melihat sedikit sedutan berita Al-Jazeera..mengenai keinginan orang yahudi untu merampas Masjid Al-Aqsa..ini ada episod seterusnya dari siri drama Yahudi..melihat sedutannya dengan ketidak tenteraman keadaan palestin tika itu..dengan batu berterbangan di sana sini bagai butir butir peluru..menyedihkan hakikatnya..

Berkata wartawan Al-Jazeera di Palestin yang telah menyindir terang terangan negara negara Arab yang lain yang hanya berdiam diri dalam episod kali ini..

"Negara Arab yang lain hanya berani bercakap,tana berbuat apa apa,selalu membuat demonstrasi di bumi sendiri menentang penjajahan Palestin..tetapi di palestin keadaan tetap sama..pejuangnya masih lagi orang palestin yang di sertai oleh wira wira yang baru hidup selama 12 ke 14 tahun"

Apa yang di katakan wartawan ini adalah hakikat sebenarnya..di Universiti ku sahaja..Demonstrasi yang di lakukan pelajar pelajar menentang pencabulan negara Palestin sudah menjadi perkara yang biasa dan bisa jadi basi..Itulah hakikatnya..selagi tiada inisiatif yang lebih efektif untuk menangani keadaan ini..

Tamat berita tentang itu..aku meneruskan perjalananku..sambil berfikir..dan terus berfikir..kenapa ini terjadi..

Ya...dan esok aku akan hadir semula ke Kuliah ku..tanggungjawab selepas cuti in lebih bertimpa timpa aku rasakan..Dengan exam semakin dekat..Itu sudah menagih aku perlu lebih kuat belajar..Dan kengkawan lain pun sibuk dengan urusan sendri jugak..dengan exam nya..dan ada nak trial gak kan..aku doakan sesama kita berjaya..

Esok aku nak jalan kak ke kuliah...

Sekian..

Selamat Malam...Big Ben..

0 comments: