Monday, December 05, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Image hosted by Photobucket.com

Aku jadi penghulu Tetouan..hehe..betapa berat aku nak menerimanya..sebab memang susah nak jadi pemimpin nieh..semua tau kan..tapi aku fikir fikir..di sini bolehlah aku belajar bagaimana jadi orang yang memimpin..dan membentuk orang yang di pimpin..Di masa yang sama pula..orang yang di pimpin boleh belajar bagaimana nak jadi orang yang di pimpin sebenarnya..dengan kata lain..bertatih untuk menjadi "seseorang"..

semua ni hanya kan mematangkan fikiran..banyak lagi cabaran yang lebih besar untuk masa yang akan datang..contoh nyer..sape nak jawab..jawab kat comment di bawah..hehe

Balas Jase..hehe..inilah junior junior aku neh..satu hari dengan spontan aku tanya antara bebudak tuh..napa korang undi aku..aku bukan gi selalu pantau korang..jarang ke rumah korang..dan sebagainya lah gitu..tetiba dengan selamba diorang kate.."nak balas jase abang cipto"..uik..balas jase..??..diorang kata sebab dah uruskan kami..ehehe..aku pun balas kat diorang..kalau nak balas jase bukan dengan undi aku jadi penghulu..belanja kite makan ker..itu lagi bagus..sambil ketawa..

Bukan ini yang aku nak ketengahkan sebenarnya..tapi kita lihat sikap Balas jasa..aku berharap semua orang di dunia..ada sikap nie sebenarnya..ada sensitiviti untuk membalas budi..tak lupa diri..terutamanya kepada kedua ibu bapa kita..walaupun memang hakikatnya kita tak akan dapat membalas nya secara tamam..tapi usaha berterusan untuk ke arah itu perlu ada..betul tak..

sekian..

0 comments: