Sunday, December 11, 2005 | By: cipthowiryawanchannel
Image hosted by Photobucket.com

huh..memang betul lah hidup kita adalah pelajaran dan pengajaran..bertubi tubi pengajaran yang di berikan..pengajaran tanpa guru..tapi bagi siapa yang pandai mengambil peluang..maka dialah dari orang yang beruntung..dan yang membiarkan ianya berterbangan seperti debu yang tidak bertempat..itulah golongan yang khasirin..

lama tak beredit blog ku..sibuk sebenarnya..itu saja alasan yang paling recomended bagi manusia..hehe..kawan rumah aku..buat prsentation master kelmarin..tahniah..Allah pastinya memberikan balasan kepada orang yang berusaha..apa yang pasti..aku berniat untuk menyambung master selesai aku habsi ijazah nanti..dugaan itu akan lalui juga nanti..semoga Allah memberikan kekuatan..

Manusia bila marah..semua benda yang tak sepatutnya terjadi..akan terjadi..dari suami isteri yang hidup bahagia..kerana marah..pasti boleh bercerai..kawan yang bersahabat baik..kerana marah..istilah kawan jadi lenyap..ketua negara yang memerintah negara..kerana marah..rakyat menderita..dan bermacam macam..

itulah hakikatnya..marah menyebabkan yang di kanan lenyap..yang di kiri..hancur berkecai..yang di atas..terbang melayang..yang di bawah..lumat di pijak..

Hari ini kita semua muslimin bekerja di bawah kadar yang sebenar..di masa yang sama ada perasaan buruk yang merebak di dalam negara Islam..Dan mereka merasakan,mereka tidak mampu untuk berbuat sesuatu pun..Ini kerana sifat marah yang menjadi jadi..dan manusia yang terus berada dalam keadaan marah..mereka tidak boleh berfikir secara baik..

Sekian..

# Jauhkan aku dr sifat marah..walaupun tika ini..perasaan itu..betul betul berada di pintu gerbang hati ku..Astaghfirullah.

0 comments: