Saturday, October 09, 2004 | By: cipthowiryawanchannel


Assalamualaikum..


AIR MATA WANITA.........

Tuhan berkata:

“Ketika AKU menciptakan seorg wanita, dia diharuskan utk mjd seorg yg istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia;namun, harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan.”

“AKU mberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yg seringkali datang daripada anak anakya.”

“AKU memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang orang lain mnyerah dan mengasuh keluarganya dgn penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”

“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.”

“AKU memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dlm kegagalannya dan melengkapi dgn tulang rusuk suaminya utk melindungi hatinya.”

“AKU memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorangg suami yang baik tidak akan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”

“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bila bila masa yg diperlukan.”

Di Petik Dari E mail Ais Putih

Pandangan Mu'allif

+ Sekali sekala letak cerita pasal wanita..membuatkan kita lebih mengetahui apa sebanarnya yang ada di minda kaum wanita.

+ Menyedarkan kita kepada perlunya kita menghargai wanita.

+ Dua kaum Lelaki dan Perempuan saling melengkapi antara satu sama lain.

0 comments: