Sunday, September 18, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

huh..dah lama tak edit kut..bukan sengaja tapi tak sengaja..PMMM dah mula sibuk untuk sambutan pelajar pelajar baru seramai 36 orang untuk ijazah..begitu juga aku..hari ni meeting untuk sambutan pelajar fasa 3 dan meeting terakhir buat aku bila akan kembali ke tetouan esok harinya..

sampai tetouan pula..kena meeting lagi dengan student malaysia yang ada kat tetouan seramai 4 orang termasuk aku..untuk pengurusan rumah..penginapan sementara..pendaftaran Universiti..urusan identity card morocco..makan minum selama di penginapan sementara..dan hal hal lain..

so susah jugak kan..dah pening untuk urusan 13 pelajar..tapi kalau fikir fikir..PM Malaysia urus negara yang ada berjuta orang..tu lagi lah susah kan..hehe..dari kesusahan itu..disana lah zahirnya kekurangan..kesilapan..dan sebagainya..ituah hakikat insan..

Sasterawan Arab Mustafa Lutfi Manfaluti dalam novelnya..an-nazorat..berkata mengenai pembesar..pemerintah..yang tersilap..yang terkurang..dan kemudian di kritik hebat oleh manusia lain..

"..innahum laisu bi anbiyail ma'somin..wa laisu bil malaikati al muthoharin.."

hermm...

0 comments: