Friday, January 13, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
hermm..aku bangun jam 5.40 pagi hari ini..awal sikit..bukan ape..kena pasang roket dalam study..biarla ikut jer kata hati yang terpaksa nieh..kalau tak di paksa jugak ikut..maka merana lah hidup di kemudian hari..hihi..exam dah dekat ni..aku pun dont have any idea..bende ape nak di tulis kali nie..

aidil adha ku kali nie di sambut sederhana dalam 20 orang begitu..bersama 2 orang dari indonesia..dapat kambing seekor dari lecturer Universiti..Dr.Abdullah Syarif..dan di pagi raya tu jugak..dia yang menyembelih kambing itu..thanks di ucapkan..banyak jase mu..apapun ade sedikit gambar kat fotopages ku..klik sini..

dah dekat seminggu duduk dalam bilik nieh sorang sorang..selalu nya ada teman sorang..tapi dia pun nak beraye jugak..lagipun ada urusan yang perlu di buat..macam macam berlaku minggu ni..benda seram,happy,sedey,geram, macam macam..itulah tentatif tuhan terhadap hambanya..tersusun..efisien..semuanya memerlukan kekuatan jasmani dan rohani dalam menghadapinya..

dan yang penting..jangan terlalu sedih dengan dugaan Nya..dan jangan terlalu gembira hingga lalai dengan rezeki Nya..

dalam aku sibuk study petang tadik..tetibe terpikir soalan..sape kuat..budak budak selalu tanye gini..generasi kita yang dah 20 keatas ni..sebahagian mungkin dah tak endah dah..terkeluarlah soalan..sape kuat,air atau api..?..kalau tengok aspek masing masing..sumer nyer ade kelebihan tersendiri..

dah tanye sorang soklan ni..dia kata..air lah yang kuat..sebab air manusia leh berenang..api tak leh buat berenang..tak pernah terpikir pun ini antara jawapan soalan..tapi mungkin jawapan dari aspek lain..

dan jawapanku pula..air jugak yang kuat..sebab boleh padamkan api..manakala api..tak leh padamkan air..itu lah pandangan kasar ku..bagaimana pandangan yang lain..??

rumor travel faster la saikin ni..all stands without a leg..i dont know why..??..ngeh ngeh ngeh..

0 comments: