Tuesday, August 07, 2007 | By: cipthowiryawanchannel
Assalamualaikum

Petang selasa di rabat..aku hanya duduk di rumah selepas selesai membuat urusan pengesahan sijil diploma dan ijazah ku..adalagi urusan yang bakal di selesaikan sebelum 25 ogos nanti..



Journey To Maroc (II)

Laju menyusuri kereta honda prelude sepupu ku menuju ke KLIA..hati ku mula tidak senang dengan sms yang ku terima dari ayah ku tadi..langkah terakhir..aku pun berserah saja lah..

Tiba dekat KLIA..jumpa dengan kawan ku yang lain..serta senior yang lain buat pertama kali..selama nih just pakai telefon saja..kenal kenal begitu..kami pun start check in bebarang semua..Ayah ku tak timbul jugak..huhu..

Check in barang masa nih..adalah paling bermasalah dalam sejarah ku naik kapal terbang..sebab banyak yang overweight..masing masing bawa bekalan untuk ke Morocco..mulanya aku pun hairan..takkan takde kari semua tu..tapi itulah hakikat nya..memang morocco begitu asing dengan benda benda begitu..

Tiba tiba..di sudut hujung tuh..ada ayah ku timbul..keke..Alhamdulillah..senyum hati ku..cakap itu ini..nasihat itu ini..aku cuma mendengar..menghabiskan sisa sisa bersama dengan ayah ku ketika itu..tenang dan berdebaaaq..Dan masa tuh Pakcik ku telefon..pakcik yang ku rapat sangat kat sebelah Mak aku..menelefon memberikan ucapan selamat tinggal..huhu..dan memang itulah ucapan dan kali terakhir aku bercakap dengan nya..meninggal pada tahun 2005 lepas..Al-Fatihah..

Panggilan untuk penumpang2 royal jordanian masa tuh berkumandang..makn berat hati ku nak tinggalkan ayah ku masa tuh..tapi apa kan daya..ini bukan filem yang aku boleh sesuka hati untuk tidak jadi pergi terbang..

Aku mula mengucapkan selamat tinggal kepada rombongan keluarga yang lain..dan pasti nya orang terakhir adalah ayah ku..masa tuh..aku memang berat sangat nak tinggalkan ayah ku..[belajar sungguh sungguh wan]..itulah ucapan dari nya sambil memeluk aku..satu perbuatan yang memang jarang di buat oleh ayah ku terhadap anak nya..dan mataku pastinya berkaca..sedih..

Aku cuba untuk tidak melihat ayah ku selepas turun tuk ke pintu masuk royal jordanian masa tuh..tapi iradah hati memaksa aku untuk melambai ayah ku..

[See You Next 4 Years]..benak hati ku..dan wajah ayahku hilang dari pandangan terhalang oleh dinding2 KLIA..

2 comments:

[ taicho ] said...

hmm,xpnah balik msia eh spnjg 4 thun nih?

best ah da nk abes =)

mabruk~

cikdinz said...

dapat gak balik sana...