Tuesday, August 21, 2007 | By: cipthowiryawanchannel
Ceritera Satu Minggu Riang..

15 Ogos 2005, Wednesday

Di petang hari delegasi yang datang untuk berjalan riang ke Tetouan bertolak bersama dengan aku sekali seramai 9 orang semua nya..aku sebagai ketua delegasi gitu..keke..biasalah Tuan Rumah..keke..awal awal lagi sudah membeli tiket bas untuk petang itu..Maka pada jam 6.30 petang..kami pun bertolak dr stesen bas Rabat ke Tetouan..

Perjalanan selama 4 jam lebih diharungi dengan ada yang tidur ada yang tak leh lelap..cam aku..keke..berfikir tentang sesuatu..tuh pasal ku tak leh nak tidur..keke..jam 10.30 malam..maka kami pun sampai ke Tetouan..

Aku pun lepas tuh..kene mencari teksi ke Martil..kawasan aku tinggal..susah mencari teksi di musim panas..kerana orang terlalu ramai ketika ini di tetouan..Apapun, Alhamdulillah..akhirnya kami semua sampai ke Martil..aku memilih untuk membeli sandwich ayam (take away)..jadi senang makan kat rumah..lagipun semua kepenatan..

Sampai di rumah ku yang indah..kami makan..kemudian tidur..

16 ogos 2007, Thursday

Semua delegasi bangun pagi untuk bersarapan..aku masak sosej ayam ngan telur goreng hancur gitu dan juga roti..dan jus mix fruits gitu..Alhamdulillah seme kenyang..Maka kami pun bersiap siap untuk pergi ke Ceuta, Spain..

Seminggu sebelum itu..ada tiga orang student Malaysia yang ingin masuk ke Ceuta..tapi tidak dapat melepasi imigresen Spain..atas sebab salah faham saya jangka..maka nya..kejadian tersebut memberikan kesan pada kami..sebab takut juga tidak dapat melepasi..tapi berkat seme nye berdoa elok nak masuk Spain..keke..Allah tolong..Alhamdulillah..seme senyum selepas dapat melepasi masuk ke Ceuta, Spain..

Masuk saja di sana..kami tukar duit dulu..keke..aku bukan nak shopping sangat kat sini..hanya nak tengok tengok bangunan..lagipun aku dah masuk sekali sebelum ini..aku sebagai tourist guide gitu..hanya jadi pemandu..duduk di ceuta dr tengah hari sampailah ke petang..jam 5 petang begitu..masing masing shopping dekat zara butik..keke..boleh cek kat ntnet zara.com..hehe..lepas selesai urusan cop passport segala..kami pun masuk semula ke Morocco..keke..

Oleh kerana lapar sangat..kami makan tengah hari dulu..keke..makan petang kut..keke..lepas makan tuh..kami gi borong cekelat..shopping jangan tak shopping..beratus habis duit beli coklat saje..semangat korang beli cekelat yer..keke..sampai kedai tuh habis stok..bayang kan..berpesta cekelat lah korang..keke..habis shoping..tak seda dah jam 10 lebih malam masa tuh..

Maka kami pun balek..sampai rumah dalam jam 11 lebih malam..masing masing nak tercabut kaki..dan tidur..kami penattttt

bersambung...daku pun tak laat nak nulis..

0 comments: