Wednesday, August 29, 2007 | By: cipthowiryawanchannel
Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah..akhirnya aku menjejak semula bumi Malaysia..gembira bila ku dapat melihat dari dalam badan flight qatar airways, bangunan klcc terpacak gagah..ki3..berdebar bukan main bila dah sampai kat malaysia..

Kesan lama ku tak balek memang terasa..apabila aku rasa asing di bumi sendiri gitu..kekke..ngan orang berwajah asia di sekeliling ku..memang ku jadi tak biasa..selama 4 tahun bercakap arab dengan orang sekeliling..tapi kali ni kena bercakap melayu..memang menagih kudrat untuk kembali men "setting" kan kembali lidah ku..

Pernah terjadi..bila ada orang melayu terlanggar daku di airport sebaik saja keluar dari kapal terbang..orang tuh pun kata..minta maaf semua..ku terselamba balas " masyi musykil "..haha..orang tuh pun heran tengok aku..aku sure terkedu..kesilapan..

Itu satu perkara..bila sampai di pintu ketibaan begitu..kami bertiga ketika itu..naik ke tingkat lima untuk ke KFC..4 tahun ku tak makan KFC..so kali nih..meh masuk makan dulu..chewahh..so makan..dan ku mula pening2..baru ku ingat di morocco ketika itu tengah malam..dan aku rasa mengantuk sangat..itu perkara biasa..dan perkara tak biasa ialah..

Apabila keluarga ku tiba dari putrajaya..selepas selesai melawat pameran flora fauna kalau ku tak silap..ku tak kenal adik bongsu ku..haha..lama ku tengok..siap tanya ngan mak lagi..nih siapa??..mereka semua sudah terlalu besar..dulu ku tinggalkan kecik saja..sekarang dah besar pandai bergaya..kalah abang dia..hikss..

Aku stay di condominium pines, brickfields, Kl..selama 2 hari duduk situ..makan saja daku..keke..tak pe..lame dah tak rase kan..skali skala rasa..ok jugaaeekk..jom..marathon makanan..

* Thanks kepada student2 yang bangun pagi hantar kitaorang kat Stesen Keretapi dan Airport..semoga di berkati Allah..
* Dan yang hantar sms itu..

Hingga nanti..

3 comments:

Anonymous said...

salam...nk tanyer ni?sape yg hantr sms yg terahit tu? adakah...bermula denga huruf A @ape?

singAsong said...

Morning bro...actually just now read bout ur blog....nice blog!

singAsong said...

apa dia? adakah bro tanya saya?