Saturday, November 05, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Image hosted by Photobucket.com

huh..ego kita memang kata kita takkan bersedih bila tiba nya syawal..tapi hati murni kita tetap akan kata..suasana sayu pastinya hadir mengiringi semua orang bila tiba syawal..apatah lagi orang yang di perantauan..

Kami menyambut syawal di morocco pada hari jumaat..tak macam Malaysia lah..hari khamis kan..dan kelmarin program dah di atur..semua student bertolak ke kedutaan Malaysia di Morocco untuk sama sama meraikan aidil fitri..itu saja peluang untuk berkumpul bersama sama..

Program bermula dengan Takbir dan seterusnya sembahyang sunat aidil fitri..selesai lebih kurang jam 9.30 pagi begitu..Alhamdulillah..walaupun ais-putih bagai nak jatuh masa sembahyang tu..sebab tak tidur malam raya tuh..ade kerja..ikut hati memang nak batalkan saja sembahyang tu..tapi nak juga teruskan..Alhamdulillah..berjaya di atasi..hehe..

Kemudian majlis bermaaf-maafan sesama malaysians..di iringi dengan selawat yang di bacakan oleh junior aku dekat Tetouan..sekali lagi lah..darmawijaya..lambaian andalus..tetupai-xp..abohh..dan all ma friends..Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Dan Batin..

Pastu..sesi bergambar..dimulakan dengan semua student dari sabah..pahang(siap nyanyi lagu negeri pahang lagi tu)..kelantan..selangor..dan kemudian ikut Universiti..heheh..masing masing dengan gayanya..dan gelak tawanya..ehheeheh

Habis sesi bergambar gitu..baru lah sesi makan dan minum...banyak juga makanan dier..macam macam juga juadah dier..Alhamdulillah..Kenyang juga aku di buat nyer..Lama dah tak nyentuh makanan cam gitu..Teruslah majlis tu hingga jam 5 petang gitu..

What a wonderful Day..

0 comments: