Wednesday, November 09, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Image hosted by Photobucket.com



Huh..I think Im depressed but I dont feel Im depressed. Separated people are supposed to be attention deprived. Remember, in separation there are always 2 people feeling the same.

baru saja menelefon kerani islamic department petang tadi..minta excuse kepada all pensyarah yang tak dapat masuk kelas minggu ini..dan di luluskan oleh department..tekejut jugak..hehhe..tapi di minta hadir minggu depan..hermm..apapun thanks lah kepada department tuh..

semalam buat perbincangan sikit..perbincangan agama..hehe..bicara ad-deen lah gitu..ada juga faedahnya..alhamdulillah..jadi nak masukkan dalam entry kali nie..semoga ianya juga memberi faedah kepada korang semua..insya Allah..

Mengenai qiblat..

Seperti mana yang kita tahu..sesungguhnya Allah berada di mana mana sahaja..utara..selatan..timur..barat..dan sebagainya..dan di ikutkan..kita boleh menyembah Allah mengikut mana mana arah sahaja..

Tetapi Allah telah menetapkan supaya qiblat di tujukan ke baitul haram di Makkah..ini kerana..jika Allah membiarkan keadaan sebelum itu berterusan..mungkin akan menjadikan ianya satu persoalan kepada orang yahudi atau pun sebagainya.."kenapa qiblat orang islam berbeza beza"..dan paling menakutkan..ianya menjadi persoalan kepada umat Islam itu sendiri..

iktafi bihazal qadar..

mungkin boleh menambah maklumat jika korang mungkin lebih tau..sama sama kita menambahkan ilmu..untuk kebaikan dunia dan akhirat..

sekian

0 comments: