Saturday, November 26, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Image hosted by Photobucket.com

huh..berat mata memandang..berat lagi bahu memikul..hanya dirinya saja yang tahu berapa susahnya untuk menerima hakikat ini..yang lain hanya mampu bersimpati..sambil terus berharap agar ianya kembali seperti dulu..riang..bertenaga..bersemangat..

hujan tidak selalunya menggambarkan kegembiraan..lihat saja berapa banyak bencana alam yang telah berlaku..hingga menjadi perdebatan antara cendikiawan dunia..adakah ianya Ujian dari Allah..atau hanya sebagai bencana alam..

dia meredah hujan..dengan penuh harapan..walau di saluti dengan kebimbangan..tapi di kuatkan hati..kerana yakin Allah bersamanya..hanya kerana ingin menikmati satu perasaan fitrah manusia..ingin merasai nikmat yang pernah di lalui Adam dan Hawa..Hang Tuah dan Tun Teja..

bermula disini..ianya menjadi penentu bicara..mungkin sudah sampai waktunya..untuk menzahirkan apa yang tependam..menzahirkan kalam yang " mesh tekka tekka..kalam niisyan"..

tangannya sejuk..tambahan angin mediterranean meniup..wajahnya bagai tidak tahu apa yang sepatutya di lakukan..anjing yang tertunduk berhampiran dengannya..bagai memahami keadaannya..

Ohh Tuhan..apakah jenis ujian yang Engkau berikan padanya..

Sekian..

ais-putih
25 syawal 1426

0 comments: