Tuesday, November 15, 2005 | By: cipthowiryawanchannel

Image hosted by Photobucket.com

huh..Merdeka..!!..Merdeka..!!..sampai masanya untuk orang Morocco pula menyambut hari kebangsaan diorang..yang ke berapa..??..dunnow la..hhehe..tapi bagi aku..sebagai penumpang di negara ini akan mendoakan agar negara ini terus maju dan mara kehadapan..dan terus berada di bawah lindungan Allah..Amin..

nak sambung semula erita aku yang baru sahaj balik dari Mohammedia nieh..masuk rumah diorang malam tuh..dengan cuaca kurang sejuk..hati pun senang..tuan rumah hidang pula makan malam untuk kite..sedap jugak..thanks ke Shahdan..sebab dia susah susah masak untuk makan malam kitaorang..

Pas makan gitu..borak borak gitu..terfikir pulak nak gi casablanca esok nyer..tapi sayang..kawan baik aku tak dapat gi pulak..biaser lah dier..sibuk sangat kan..yer tak yer ker keyroul..??..so aku pun bertolak lah ker casablanca dengan sorang lagik..jam 10 pagi lebih kurang gitu lah..sampai kat tengah bandaraya casablanca jam 10.30 pagi..

Mula mula destinasi aku..aku pegi ke Masjid Hassan Thani..nak ziarah sat ke Masjid Ketiga Terbesar di Dunia nieh..lawatan kali kedua kalau tak silap perkiraan..aku stay sana ambik angin..ambik gambor..hinggalah masuk waktu zohor..memang niat di hati nak semayang situ..kena tunggu juga..sebab selagi tak masuk waktu..pintu masjid akan ditutup..

aku dah rasa penat bejalan kat Casa nieh..bukan apa..kira bandar paling maju kat Morocco nieh..jadi aku serabut sangat..nak pening yer jugak..tapi nak jalan..kenalah kuatkan hati sikit kan..lepas zohor tuh..aku tepon pulak kengkawan Malaysia yang study kat casa..nak gi sana..nak makan tengah hari..sesambil ziarah gitu..Thanks to Hafiz n radhi..

nanti sambung lagik..sekian..

0 comments: