Friday, January 28, 2005 | By: cipthowiryawanchannel



Malam ini,tika bunyi serangga bermaharaja lela,sedang lena bakal bertamu,aku berjalan dikegelapan,bersama sejuk sejuk yang tertikam,sambil di suluh lampu lampu jalan yang masih tidak segan menjamah kesejukan yang pekat.

Aku meneruskan langkah kaki hingga aku sampai au café de cyber pour surfer l'Internet et pour éditer mon blog

Huh..Ujian menanti ku esok..Apa yang pasti,100% persediaan belum tercapai untuk memuat turun kalimah "aku bersedia" di dalam diriku.Berehat.Itulah yang di julang tika diriku di ulit kepenatan.Terlalu zahir diri ini terlalu lemah berbanding Nya.

Riang.Gembira.Itulah yang di hasilkan dari peti suara beberapa budak kecil di hadapan rumah ku tika salji turun buat pertama kalinya di Tetouan.Anak malaysia pastinya tidak melupakan saat ini.Mungkin patut bersyukur kerana menjadi antara timbunan manusia yang terlibat menikmati salji turun buat pertama kali di Tetouan.

Di sebalik rahmat yang di hamparkan oleh Nya untuk hamba-hamba Nya,mungkin masih ada yang lupa pada Nya,Masih lalai pada Nya.Tetapi pintu taubatnya masih terbuka luas,Ohh..betapa agungnya kerahmatan Mu.Rugilah bagi orang orang yang masih tidak dapat melihat keadaan ini yang masih lagi di liputi awan awan maksiat.

Hayatilah Kalimah Basmallah,Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang.

Insan itu bijak,insan itu kaya,insan itu bercinta,insan itu miskin,insan itu sombong,insan itu...begitulah banyaknya sifat yang boleh di kalsifikasikan pada insan.

Hati insan bagaikan kertas putih,terlalu mudah untuk di conteng.Hati insan bagaikan kaca,terlalu mudah untuk di pecahkan.

Atau..

Biar saja kertas itu di conteng!! biar ianya penuh dengan dakwat dakwat kehitaman!!!biar saja ianya di pecahkan!!!biar ianya bercerai!!!

Bagaimana menjaga kertas itu dari di conteng?Bagaimana menjaga kaca itu dari di pecahkan?

Aku mohon pada cahaya Mu,Aku mohon petunjuk Mu...aku mohon..mohon dengan sangat...

* au café de cyber pour surfer l'Internet et pour éditer mon blog:at cyber cafe to surf internet and edit my blog

0 comments: