Thursday, January 27, 2005 | By: cipthowiryawanchannel



Pepagi lagi dah bangun,house mate aku semua di ulit angin mediteranian yang menyusur halus dari celah celah ruang membuatkan kengkawan aku terus dibuai mimpi indah.Aku keluar dari rumah selepas mengambil sarapan.

Amanah yang diberikan pada aku hari ini ialah memasak,walaupun terbit bibit bibit kemalasan jauh di dalam hati ku.Jadinya tujuan asal aku untuk keluar rumah seawal pagi ialah untuk masuk ke tengah tengah lapangan Markaz At-Tijari masyarakat Tetouan.

Tak sampai pun ke pasar,aku terpesong ke internet.hehe..

Aku tak rasa selesa seperti biasa hari ni,perubahan cuaca?winter lagi skang nie.Terasa Allah menarik sekelumit dari nikmatnya dari ku,terasa betapa hinnya diri ini.

Teringat pesan guru ketika masih lagi di kaki gading,petah berhujah.Semangat.Hanya semata mata ingin melihat anak anak angkatnya berjaya sampai ke menara gading.Tika telinga ku dihamburkan dengan pesanan pesanan guru dalam episod mencari ilmu Nya,terpegun dengan kata kata kata yang berbunyi:Bila tiba pada kamu ujian dari Nya,maka sifat tabahlah yang kamu dahulukan,kerana pahalanya pasti terlalu besar untuk orang orang yang sabar.

Ulasnya lagi,Saat ini,Tika ini,Ramai manusia yang tidak tahu!!!Andainya manusia tahu,betapa besar pahala ujian ketika di dunia,pasti kelak di alam yang agung,manusia yang selesa di dunianya,akan bertanya;Ya Allah,kenapa ketika aku di dunia,tidak engkau berikan padaku ujian seberat berat ujian?

Dan pagi ini,aku merasa nikmat yang diberikan di ambil sedikit oleh Nya,Aku berharap dapat menghadapinya dengan bahagia,mengingati besarnya pahala yang di janjikan Nya.

Sekian..

Wassalam..



0 comments: