Tuesday, August 16, 2005 | By: cipthowiryawanchannel
huh..dah dua hari aku terbangun awal..mungkin sebab aku tidur awal kut..jam 2 pagi dah tersadar dah..pastu dah tak tidur pulak..hehe..mungkin sebab kesunyian rumah ni kut..orang semua gi rabat..bercuti..aku dah pergi hari tu..tu pasal aku nak stay kat kenitra nie..

aku mula rasa rindu rumah aku kat tetouan..rasa nak balik pun ada..tapi hati kata belum masany nak balik..itulah keadaannya..aku bila dah balik kenitra..payahlah nak balik tetouan..tapi bila dah sampai tetouan..nak balik kenitra pun susah..heheh..

lepas aku bangun jer tadi nie..aku baca buku kecil yang aku jumpa kat rak buku tuh..dengar citer sapa ada buku nie..boleh kena tangkap kerajaan morocco..hehe..buku yang di banned..buku yahng bercirikan gerakan..

cuma nak mengambil sedikit terjemahan yang mungkin kita boleh manfaatkan untuk diri kita..berkata imam Ali:

" ilmu lebih baik dari harta..ilmu akan menjaga mu..manakala harta..engkau akan menjaganya kerana takut kehilangannya..ilmu akan membersihkanmu melalui amal..dan harta..akan mengurangkan nafkah kerana tamak "

p/s; edit fotopages ngan gegambor yang tak sempat masuk dulu..

0 comments: