Tuesday, August 23, 2005 | By: cipthowiryawanchannel
huh..bila ombak mediteranian dan ombak atlantic bertemu apa akan jadi..mesti happening tu kan..so semalam aku ke tetouan menemani staff kedutaan Malaysia jalan jalan..lagipun staff staff tengah cuti sempena Besday Raja Morocco Mohammad 6..

tolak dari Rabat jam 7 pagi ke kenitra untuk ambil kunci rumah aku..selepas sejam tiba di kenitra..kami meneruskan perjalanan ke tetouan selama 4 jam..tepat jam 12 tengah hari kami tiba kat rumah..

ambik rest sket..jam 3 petang mula mengorak langkah menerobos masuk kebandar tetouan..aku ngan kawan aku sorang lagi..just tunjuk jalan dan jadi tukang tawar untuk diorang..
tiba kat istana..sebab dari bandar tu kitaorang just jalan kaki..street sampai ke istana hinggap Raja Morocco di tetouan berdekatan dengan Bab Oukla..kira old city @ kota lama..hehehe..

mulanya aku nak bawa jalan jauh lagi lepas dari istana tuh..tapi staff staff kedutaan ni nak sangat ke sempadan ceuta @ sebta..nak kata kawasan jajahan spain tak juga..ianya terletak di morocco tapi di bawah kerajaan spain..gitulah..

cuti sehari di tetouan..walaupun sekejap..tapi best..hehe..yang penting happy..walaupun tak pegi semua tempat..hehe..gambar pun dah edit kat fotopages..

0 comments: