Wednesday, April 12, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
Assalamualaikum..

[Ray La Montagne]

Bangun tido pagi ni..dah serabut kepale..kertas2 note ku..bertebaran di lantai bilik..grr..mungkin terjatuh mase aku tido malam tadi nyer pasal..lepas urus diri baru gi kemas..lepas tuh kene susun ikut muka surat pula..huishh..

haa..kelmarin tgk muvi "she's the man"..sape tak tengok lagi..gi gi tengok..best citer die..picture best..sound best..jalan citer best..soundtrack music pun best..aku pun dah donlod Ray La Montagne, Hold You In My Arms..soundtrack mase diorang dah menang men bola..hikss..:D

Kelmarin gi Conf Maulidur Rasul..Sejarah penulisan sejarah Rasulullah menggunakan bahasa Yahudi..pembentang pun membentang dengan baik..terang..walaupun aku nih tak dapat tangkap sume..:D

okay..dah citer gitu..kite explore lagi rahsia no 7 dalam Al-Quran..kali ni tentang Penciptaan Langit dan Kaitannya dengan No 7

Di dalam Al-Quran Allah menyatakan bahawa Langit di ciptakan selama 6 hari..Apa kaitan ngan 7..? Ayat Al-Quran di bawah membuktikan yang Langit di ciptakan selama 6 hari..

1- Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah yang telah menciptakan langit dan bumi dalam enam hari, lalu Dia bersemayam di atas 'Arsy . Dia menutupkan malam kepada siang yang mengikutinya dengan cepat, dan matahari, bulan dan bintang-bintang tunduk kepada perintah-Nya. Ingatlah, menciptakan dan memerintah hanyalah hak Allah. Maha Suci Allah, Tuhan semesta alam.(7:54)

2- Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah Yang menciptakan langit dan bumi dalam enam hari, kemudian Dia bersemayam di atas 'Arsy untuk mengatur segala urusan. Tiada seorangpun yang akan memberi syafa'at kecuali sesudah ada izin-Nya. yang demikian itulah Allah, Tuhan kamu, maka sembahlah Dia.Maka apakah kamu tidak mengambil pelajaran?(10:3)

3- Dan Dia-lah yang menciptakan langit dan bumi dalam enam hari, dan adalah singgasana-Nya di atas air, agar Dia menguji siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya , dan jika kamu berkata : "Sesungguhnya kamu akan dibangkitkan sesudah mati", niscaya orang-orang yang kafir itu akan berkata: "Ini tidak lain hanyalah sihir yang nyata".(11:7)

4- Yang menciptakan langit dan bumi dan apa yang ada antara keduanya dalam enam hari, kemudian dia bersemayam di atas Arsy , Yang Maha Pemurah, maka tanyakanlah kepada yang lebih mengetahui tentang Dia.(25:59)

5- Allah lah yang menciptakan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya dalam enam hari, kemudian Dia bersemayam di atas 'Arsy . Tidak ada bagi kamu selain dari padaNya seorang penolongpun dan tidak seorang pemberi syafa'at. Maka apakah kamu tidak memperhatikan?(32:4)

6-Dan sesungguhnya telah Kami ciptakan langit dan bumi dan apa yang ada antara keduanya dalam enam hari, dan Kami sedikitpun tidak ditimpa keletihan.(50:38)

7- Dialah yang menciptakan langit dan bumi dalam enam hari: Kemudian Dia bersemayam di atas 'arsy Dia mengetahui apa yang masuk ke dalam bumi dan apa yang keluar daripadanya dan apa yang turun dari langit dan apa yang naik kepada-Nya . Dan Dia bersama kamu di mama saja kamu berada. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.(57:4)

so terbukti lah sudah Langit di ciptakan selama 6 hari..Tapi..!!..ayat ayat yang menceritakan tentang penciptaan langit di dalam Al-Quran..selepas di buat kajian..hanya Ada 7 ayat..seperti yang telah di list kan di atas..kenapa ada tujuh ayat saja..?..wallahuaalam..

currently listening --> Hold U In My Arms, Ray La Montagne

3 comments:

maklang said...

Alhamdulillah...dapat gak pelajaran hari ni....TQ

Kaklong Syikin said...

eh, ais-putih fasih k bahasa jews tu? atau ada translation?

cipthowiryawanchannel said...

translation ke bahasa arab..pembentang tuh guna bahse german..hehe..

insya Allah tahun depan berusaha nak blaja..