Thursday, August 05, 2004 | By: cipthowiryawanchannel

Hari Ku Kembali Dengan Visi

Hermmm....hari ni aku luangkan masa ku dengan adik adik ku dan kuarga aku berchatting dengan gembira,memang satu pengalamn indah di buatnya..Aturan Allah memang membawa kepada kebaikan kepada semua orang.

Tazkirah sikit sebelum ke cerita seterusnya :

Hukum Allah Di Jalan kan Di Malaysia..

Bagi sesetengah orang memang payah untuk memikirkan perkara nie,tetapi dari apa yang saya pikirkan dan apa yang saya dapat dalam pengajian saya di maghribi ini ialah semua nya boleh di lakukan.

Tetapi sebelum itu saya berkecuali dalam apa hal yang bersangkut paut dengan nya, Cuma apa yang saya dapat katakan,kalau kita beli komputer mesti ada stu buku di berikan oleh syarikat itu untuk petunjuk komputer tersebut. Dalam hal yang sama,Apakah tujuan buku ini di berikan? Tentunya ianya di berikan untuk petunjuk kepada bagaimana,untuk apa,dimana, untuk komputer tersebut. Tujuan utama buku ini ialah,supaya komputer kita betul tak rosak. Oleh hal itu, Dalam hukum Allah, Allah telah tetapkan hukum Allah secara zahir dan wajib di lakukan,tetapi kenapa ada penafian di sebalik itu. Kita berbalik kepada perumpamaan komputer dan buku petunjuk,Allah buat hukum nya,kemudia Allah turunkan Al-Quran sebagai petunjuk dalam menggunakan hukum Allah. Jadi apakah tujuan utama Al-Quran di turunkan,mestilah untuk kebaikan hukum Allah tadi tu.

Apapun terpulang kepada seluruh manusia lah menilainya...Apa yang penting saya berkecuali dalam segala hal yang bersangkut paut.

Tamat...

Ahhh, kembali semula,saya tepon kawan saya special nya bb uum,julia ukm,lola kisdar,oyong Maahad Tahfiz Wal Qiraat Sabah.

Semua mereka sihat...masing masing dengan programnya....semoga mereka bahagia...

0 comments: