Saturday, February 18, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
huh..
ade dua pengalaman baru aku dekat morocco nieh..mai nak citer sket..
+ Mesyuarat
selalu nya aku bermesyuarat hanya dalam setengah jam..atau kurang..sebab skil aku terus cakap to the point..bukan skil aku nak protokol..nak di jadikan cerita..
semalam dapat arahan dr HQ tuk buat mesyuarat khas bagi wilayah tetouan ini..isk isk..leceh jugak nih..tapi dah kene suruh..maka aku pun buat..the case is..mesyuarat aku terbuat sampai 3 jam...!!!
aku sendiri terkejut..lamenyer aku buat mesyuarat...???..aku berpikir sendirian..selalunya kalau dah lebih haf haour nih..memang aku tak kan tahan..rase nak berdiri jer..keke..tp kali ni 3 jam..!!!..
then aku pun baring..sbb dah nak dekat tgh malam..tak sampai baper minit..aku di buai mimpi..aku betul betul rasa penat..baru terasa penat mesyuarat..padahal mesyuarat ku..telah aku ingatkan di permulaan sesi lagi.."saya buat mesyuarat tanpa protokol"..so hepi dlm mesyurat adalah keutamaan..
yg jd point sini..camner lah klu satu hr nnt aku jd pengerusi mesyuarat sampai 5 jam atau lebih??..
+ Kesan Bird Flu..
wah..bird flu dah sampai ke aprika ini..kat europe pun dah ade dah kes..kat morocco ni..angin kate ade dah yg kene.." walaupun berita angin..kene bejage jugak..sebab bird flu belum ada penawar nye.."
so aku pun servay wilayah lain yg ade student mesia..diorang makan per..?..sumer pilih ikan..diorang boikot ayam...perghh..ade problem di sebalik fenomena ini..
adalah aku org yang tak makan ikan..kebanyakan..tp kalau itu jer ade..aku makan jugaklah..tp kene tgk jenis ikan jugak..ade lah sorang due yg dah aku citer ttg ikan dan diri ku..
ok..jadi nyer..tadi aku ke pasar..nak beli ikan..so bila aku dah beli ikan..aku pun nampak tukang potong ikan kat satu bahagian lah di bahagian pasar ikan tuh..aku pun berpikir..klu bawak ke rumah ikan nih..leceh nak memotong nyer pulak..jd aku ambik keputusan..tuk suh jer org tuh potong ikan ikanan yg aku beli nih..dan bayar lah sket..
point dia..aku dah ade solve untuk potong ikan..hihi..warghh..ini hanya menambah kemalasan ku..hihi...

0 comments: