Wednesday, February 15, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
once upon a time...yesterday lah..aku pegi lah jalan jalan kat bandar..lagipun tatau nak buat apa dah kat rumah..lepas jelaskan duit rumah kat pejabat post..balik rumah kejap..bersiap sket..n jalan ker bandar..masa tuh jam 4..lepas asar gitu..

pusing pusing ke bandar..bagai mencari bende yang tak hilang..snap pics kat mana yang cantek..hehe..masuk kedai buku..curi curi baca..sampai lah nak maghreb..bepeluh juga aku di buatnya..secara otomatik..AKU BERSENAM..hehe..

kemudian aku masuk kedai makan..nak makan sandwich..bukan lapar pun..saja nak makan..sehat tubuh badan..hihihi..dan masa makan tuh..di meja sebelah kiri..ada sepasang suami isteri..aku tgk tgn isteri dier..ade cincin emas..aku pun tertanya..??

apa kaitan perempuan ngan emas..dan adakah ianya satu keperluan untuk perempuan..?..jadi nyer..aku pun bertanya lah kepada 2 org kaum hawa warganegara malaysia..sorang kat jepun..sorang lagi dekat morocco ni lah..

harapnya boleh tanya banyak orang lagik..tp ini jer yang online masa tuh..hehe..so tanya diorang ni lah..

kene tanya kaum hawa sendiri..jadi baru lah kami lelaki boleh paham..apa sebenarnya yang berlaku..seperti kataku masa bercakap pasal nih.."klu dah paham tak lahbeterbangan helikopter kat dalam umah"..helikopter : cawan..

so aku bagi lah point antara isi yang di bagi oleh dua orang kawan ini..

1- Kebiasaanya perempuan memang suka memakai emas..

2- Memang naluri perempuan suka berhias..

3- Pakai emas sebab nak melawa depan suami..

4- Kalau boleh, perempuan nak kumpul barang kemas bebanyak..

5- Quote "manusia mane pernah puas, ni kan lak pompuan yg ade byk nafsu, tp 1 akal.."

6- Quote "perempuan mmg kuat gile jelesnyer, kalo tgk pompuan lain pakai lebih2 sket, nak ditambahnyer jugak"..

7- Kecenderungan terhadap pemakaian emas ikut pada seorang perempuan itu..

8- Perempuan yang meminta suami memebelikan emas secara kerap mempunyai reason tersirat..

9- Yang ada didikan agama, mungkin boleh kawal, yang tiada, mungkin susah sikit, tapi tidak di nafikan yang tiada didikan agama, mungkin lebih memahami..

10- Bila isteri tak sgt pakai emas..orang kampung mula lah nak buat siaran meluas..kata "suami dia kedekut"

okay..bagi perempuan perempuan yang membaca entry ini..kalau ada pandangan boleh lah tulis kat komen..faedah bersama..boleh lah fahamkan kaum adam..sebab kaum adam takkan faham melainkan kaum hawa yang fahamkan..

ais putih

0 comments: