Tuesday, February 14, 2006 | By: cipthowiryawanchannel
sunyi pulak aku rasa..
*pause*
Kisah Ngeri Diri ku..
1- tak ingat bila..maybe 1991..kami yag bukanlah terdiri dari keluarga berada ini..pergi ke Kota kinabalu..dan kami tika itu..tinggal kat sipitang..sebuah daerah indah permai di barat sabah..hermm..gi ke KK nak gi shopping..beli baju raya kut..hehe..
betapa lah aku dan adik2 ku yg dua org lagik gumbira..sebab gi kk..orang kampung masuk bandar lah katakan..bleh masuk shopping kompleks..ade air cond..shejukss..tapi ayah ku tidak terlalu ngajar untuk hidup mewah..so kekadang tuh..bila gi kk..kami tgk jerlah bangunan shoping kompleks..ayah tak masuk pun..dia pegi kedai bebiasa jer..dengan matahari terik..kami pun bad mood..tp tak leh tunjuk..nanti ayah marah..hehe..
hinggalah satu masa..*pause*
ayah ngan mak pisah tuk cari barang..ayah gi buat urusan kerje..mak ngan anak anaknya..gi carik baju budak tuk anak anak2 yang comel inih..heheh..cari punya cari..dapatlah sehelai dua sorang..alhamdulillah..
dan mak pun ambik keputusan tuk balik tunggu ayah di tempat yang di janjikan..dan kami pun nak melintas jalan..
dan lepas nih aku tak ingat apa apa dah...aku cuma tersedar aku berada di tengah jalan berdiri..sambil terpinga..mana mak??..
zuummmm..bunyi bas memecut kalah ambulance melintas bebetul di depan aku..dekat 15 cm jer aku ngan bas tuh..aku terduduk..terpusing..dapat tengok mak ngan adik adik aku..yang rupanya masih belum melintas jalan..aku jer terlebih..ohoho..aku dapat tengok mak teriak..aku masih ingat mak pakai baju kurung biru hitam..
" waaa..kalau lu punya anak jalan sikit lagi tadi..sudah mati wooo ko punya anak.." itulah rungut sorang makcik cina..(sumber rujukan hasimah sulaiman sebagai mama ku yang tersayang..hehe)
aku ingat lagi bende tuh..sampai sekarang..tuh la kalau aku chatting ngan sesapa..mesti sekali dua pernah tecakap..tgk kiri kanan sebelum jalan..hehe
dalam perjalanan balik..sure lah kene ceramah leh ayah ku..aku nanges jerk..kekeke..
" mungkin ada sayap malaikat tahan kau masa tuh ciptho "..kata mak aku..
Terima Kasih ya Allah kerna masih memberikan aku nyawa untuk hidup hingga hari ini..

0 comments: